Каталог книг

Болотина Д. (сост.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Житие. Акафист

Перейти в магазин

Сравнить цены

Описание

Сравнить Цены

Предложения интернет-магазинов
Болотина Д. (сост.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Житие. Акафист Болотина Д. (сост.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Житие. Акафист 45 р. chitai-gorod.ru В магазин >>
Шапошникова Н. (ред.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Акафист Шапошникова Н. (ред.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Акафист 30 р. chitai-gorod.ru В магазин >>
Сборник Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Акафист Сборник Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Акафист 29.95 р. litres.ru В магазин >>
Велько А. Святой великомученик и целитель Пантелеимон Велько А. Святой великомученик и целитель Пантелеимон 582 р. chitai-gorod.ru В магазин >>
Болотина Д. (сост.) Святой апостол Андрей Первозванный. Житие. Акафист Болотина Д. (сост.) Святой апостол Андрей Первозванный. Житие. Акафист 45 р. chitai-gorod.ru В магазин >>
Велько А. (пер.) Святой Великомученик и целитель Пантелеимон Велько А. (пер.) Святой Великомученик и целитель Пантелеимон 93 р. chitai-gorod.ru В магазин >>
Св. великомученик Пантелеимон Рассказы о чудесах Св. великомученика Пантелеимона. Житие. Акафист. Молитвы Св. великомученик Пантелеимон Рассказы о чудесах Св. великомученика Пантелеимона. Житие. Акафист. Молитвы 51 р. ozon.ru В магазин >>

Статьи, обзоры книги, новости

Великомученик Пантелеимон целитель

Православный Церковный календарь Календарь на год > О календаре Богослужения Библейские чтения Календарь

Дни особого поминовения усопших 2018 Дни поминовения новопреставленных Подписка

Великомученик Пантелеимон целитель Дни памяти: Житие великомученика и целителя Пантелеимона

По­сле это­го чу­да свя­той Ер­мо­лай кре­стил юно­шу во имя От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха. Семь дней про­вел но­во­кре­ще­ный у сво­е­го ду­хо­нос­но­го учи­те­ля, впи­ты­вая в свое серд­це бо­го­от­кро­вен­ные ис­ти­ны свя­то­го Еван­ге­лия. Став хри­сти­а­ни­ном, Пан­то­ле­он ча­сто бе­се­до­вал со сво­им от­цом, рас­кры­вая ему лжи­вость язы­че­ства и по­сте­пен­но под­го­тав­ли­вая к при­ня­тию хри­сти­ан­ства. В это вре­мя Пан­то­ле­он уже был из­ве­стен как хо­ро­ший врач, по­это­му к нему при­ве­ли сле­по­го, ко­то­ро­го ни­кто дру­гой не мог ис­це­лить. «Свет гла­зам тво­им воз­вра­тит Отец све­та. Бог ис­тин­ный, – ска­зал ему свя­той, – во имя Гос­по­да мо­е­го Иису­са Хри­ста, про­све­ща­ю­ще­го сле­пых, про­зри!» Сле­пец тот­час же про­зрел, а вме­сте с ним ду­хов­но про­зрел и отец свя­то­го – Евстор­гий, и оба с ра­до­стью при­ня­ли Свя­тое Кре­ще­ние.

По­сле смер­ти от­ца свя­той Пан­то­ле­он по­свя­тил свою жизнь страж­ду­щим, боль­ным, убо­гим и ни­щим. Он без­мезд­но ле­чил всех об­ра­щав­ших­ся к нему, по­се­щал в тем­ни­цах уз­ни­ков и при этом ис­це­лял страж­ду­щих не столь­ко ме­ди­цин­ски­ми сред­ства­ми, сколь­ко при­зы­ва­ни­ем Гос­по­да Иису­са Хри­ста. Это вы­зва­ло за­висть, и вра­чи до­нес­ли им­пе­ра­то­ру, что свя­той Пан­то­ле­он хри­сти­а­нин и ле­чит хри­сти­ан­ских уз­ни­ков.

По­чи­та­ние свя­то­го му­че­ни­ка в Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви из­вест­но уже с XII ве­ка. Ве­ли­кий князь Изя­с­лав, в Свя­том Кре­ще­нии Пан­те­ле­и­мон, имел изо­бра­же­ние ве­ли­ко­му­че­ни­ка на сво­ем бо­е­вом шле­ме и его за­ступ­ни­че­ством остал­ся жив в сра­же­нии 1151 го­да. Под ко­ман­до­ва­ни­ем Пет­ра I рус­ские вой­ска одер­жа­ли в день па­мя­ти ве­ли­ко­му­че­ни­ка Пан­те­ле­и­мо­на две мор­ских по­бе­ды над шве­да­ми: в 1714 го­ду при Ган­гау­зе (Фин­лян­дия) и в 1720 го­ду при Грен­га­ме (неболь­шая га­вань на Аланд­ских ост­ро­вах).

Тропарь святому великомученику и целителю Пантелеимону

Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне,/ моли Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление// подаст душам нашим.

Кондак святому великомученику и целителю Пантелеимону

Подражатель сый Милостиваго/ и исцелений благодать от Него прием,/ страстотерпче и мучениче Христа Бога,/ молитвами твоими душевныя наша недуги исцели,/ отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно:// спаси ны, Господи.

Величаем тя,/ страстотерпче святый, великомучениче и целебниче Пантелеимоне,/ и чтим честная страдания твоя,/ яже за Христа// претерпел еси.

Молитва святому великомученику и целителю Пантелеимону

О великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на Небеси Престолу Божию предстояй и Триипостасныя Его славы наслаждаяйся, телом же и ликом святым на земли в Божественных храмах почиваяй и данною ти свыше благодатию различные чудеса источаяй. Призри милостивым твоим оком на предстоящия люди и честней иконе умильно молящиеся и просящия от тебя целебныя помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему теплые молитвы свои и испроси душам нашим оставление согрешений наших. С верою призываем имя твое, святый праведный Пантелеимоне. Яко ты приял еси благодать от Господа Бога - недуги отгоняти и страсти исцеляти. Тебя убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоея помощи требующих. Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждущим врач. Напаствуемым - скорый покровитель. Очам недугующим - прозрения датель. В скорбях пребывающим - готовейший предстатель и исцелитель. Исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная. Яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим всех благих Источника и Дароподателя, Бога Единого, в Троице Святой славимого, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Каноны и Акафисты Акафист святому великомученику и целителю Пантелеимону Икос 1

А?н­ге­ла зем­на?­го и не­бе?с­на­го че­ло­ве?­ка ве?­мы тя, сла?в­ный Пан­те­леи?­мо­не: а?н­гель­скою бо не­по­ро?ч­нос­тию и му?­че­ни­чест­вом укра­ше?н, пре­се­ли?л­ся еси? от зем­ли? на Не?­бо, иде?­же со А?н­ге­лы и все?­ми свя­ты?­ми пред­стоя? Пре­сто?­лу Го?с­по­да сла?­вы, мо­ли?­ся о нас, зем­ны?х, по­чи­та?ю­щих тя зва?­нии си?­ми:

Ви?­дя тя Вла­ды?­ка со­су?д из­бра?н, воз­лю­би? ду?­ши тво­е?й доб­ро?­ту. Ты бо зем­ну?ю вся?­кую сла?­дость и сла?­ву пре­зре?в, вен­це?м му?­че­ни­чес­ким воз­же­ле?л еси? укра­си?­ти­ся, уя?зв­лен Бо­же?­ствен­ною лю­бо?­вию, и вдох­но­ве?н­но поя?: Алли­лу?иа.

Ра?­зум бо­го­духнове?н име?я, о до?б­лий вои?­те­лю Пан­те­леи?­мо­не, изу­ми?л еси? ца­ря? Мак­си­миа?­на му?­же­ством ду?­ши твоея? и сло­ве­сы?, и?ми­же дерз­но­ве?н­но про­по­ве?­дал еси? Хри­ста?. Те?м­же по­хва­ля?ю­ще дерз­но­ве?­ние твое?, гла­го?­лем ти си?­це:

Си?­лою Вы?ш­ня­го, да­ро­ва?н­ною те­бе?, и кре?п­ким тер­пе?­ни­ем тво­и?м обез­си?­лил еси? му­чи?­те­ле­ву де?р­зость, му?­же­ствен­ный по­бе­до­но?с­че: ог­ня?, зве­ре?й, ко­ле­са? не убо­я?в­ся и ме­че?м усе­че?н во гла­ву?, ве­не?ц по­бе?­ды при­я?л еси? от Хри­ста? Бо?­га, взы­ва?я Ему?: Алли­лу?иа.

Иму?­щи оби?­тель твоя? все­дра­гу?ю гла­ву? твою?, бо­го­му?дрый стра­сто­те?рп­че, я?ко пре­ве­ли?­кое со­кро?­ви­ще, ра?­дос­ти ис­пол­ня?­ет­ся о сем и, лю­бо?­вию вос­пе­ва?ющи да?н­ную те­бе? от Бо?­га бла­го­да?ть ис­це­ле?­ний, бла­го­да?р­но зо­ве?т ти:

Бу?­рею по­мыш­ле?­ний мно­го­бо?­жия одер­жи?м, не­чес­ти?­вый царь сму­ти?­ся, уве?­дев от за­ви?ст­во­вав­ших те­бе? вра­че?в, я?ко вся?­кия не­ис­це?ль­ныя не­ду?­ги це­ли?­ши ты и?ме­нем Хри­ста?. Мы же, с ве­се?­ли­ем сла?­вя­ще ди?в­на­го в те­бе? Бо?­га, во­пи­е?м Ему?: Алли­лу?иа.

Слы?­шав­ше ни­ко­ми­ди?й­стии лю?­дие о ве­ли?­ком со­стра­да?­нии тво­е?м к стра?­жду­щим и о без­ме?зд­ном вра­че­ва?­нии от вся?­ких бо­ле?з­ней, устре­ми?­ша­ся вси к те­бе?, с ве?­рою во вра­чу?ю­щую бла­го­да?ть, в те­бе? су?­щую, и, при­е?м­лю­ще ско?­рая ис­це­ле?­ния от вся?­ких бо­ле?з­ней, про­сла­вля?­ху Бо?­га и те­бе? ве­ли­ча?­ху, все­ми?­ло­сти­ва­го це­ли?­те­ля сво­его?, зо­ву?­ще ти:

Чу?­до пре­сла?в­ное со­тво­ри? то­бо?ю Гос­по?дь, ег­да? чрез слу­жи?­те­ля Сво­его? Ермо­ла?я при­зва? тя в чу?д­ный Свой свет. Ехи?д­ною бо ве?­лиею угры­зе?н­но уме?р­шее от­ро­ча? по мо­ли?т­ве тво­е?й ко Хри­сту? а?бие ожи­ве? и вос­та? здра?­во. По­зна?в у?бо Жиз­но­да?в­ца всех И?с­тин­на­го Бо?­га, с тве?р­дою ве?­рою воз­зва?л еси? Ему?: Алли­лу?иа.

Узре? свет сле­пы?й, ему?­же с при­зы­ва?­нием име?­не Хри­сто?­ва при­кос­ну?л­ся еси? ты, сла?в­не. Ермо­ла?­ем бо пре­сви?­те­ром про­све­ще?н, отри?­нув оте?­чес­кое мно­го­бо?­жие, вос­при­я?л еси? ма?­тер­нее бла­го­че?с­тие, и?м­же и от­ца? про­све­ти?л еси?. Се­го? ра?­ди те­бе?, сла?в­но­му уго?д­ни­ку Бо?­жию и чу?д­ному вра­чу?, взы­ва?­ем:

Ра?­дуй­ся, к Бо?­гу ве?­лие ра­че?­ние име?яй; ра?­дуй­ся, при­сно­го­ря?­щий ог­ню? бо­же?ст­вен­ныя люб­ве?. Ра?­дуй­ся, де?я­тель­ный по­слу?­ша­те­лю свя­ще?н­ных по­уче?­ний Ермо­ла?я; ра?­дуй­ся, по­сле?­до­ва­вый со­ве?­там ма?­те­ре тво­е?й Ев­ву?­лы. Ра?­дуй­ся, я?ко вся раз­да?л еси?, да Хри­ста? при­об­ря?­ще­ши; ра?­дуй­ся, лю­бо?вь к ми?­ру лю­бо?­вию Бо?­жиею по­бе­ди?­вый. Ра?­дуй­ся, я?ко вме?с­то сла?д­ких ми?­ра за Хри­ста? лю?­тая стра­да?­ния при­я?л еси?; ра?­дуй­ся, я?ко о?б­щник со­тво­ри?л­ся еси? Стра­сте?м Хри­сто?­вым. Ра?­дуй­ся, вос­тор­жест­во­ва?­вый над все?­ми страсть­ми?; ра?­дуй­ся, укра­си?­вый­ся бла­го­да?т­ным без­стра?­сти­ем. Ра?­дуй­ся, ис­пол­ня?­яй ра?­дос­ти при­те­ка?­ющия к те­бе?; ра?­дуй­ся, ту?­не исцеля?яй всех бла­го­да?­тию Хри­сто?­вою. Ра?­дуй­ся, ве­ли­ко­му?­че­ни­че и це­ли?­те­лю Пан­те­леи?­мо­не.

Про­по­ве?д­ник и?с­ти­ны яви?­ся про­све­ще?н­ный то­бо?ю те­ле?с­не и ду­ше?в­не сле­пе?ц: по­до?б­но бо ева?н­гельс­ко­му слеп­цу?, дерз­но­ве?н­но пред все?­ми ис­по­ве?да Све?­та И?с­тин­на­го, Хри­ста?, про­све­ща?­юща вся?­ка­го че­ло­ве?­ка, не­чес­ти?­ва­го же ца­ря? и бо?­ги язы?­чес­кия уко­ри?в, чрез ме?ч­ное усе­че?­ние взы?­де к не­мер­ца?ю­ще­му све?­ту на Не­бе­си? пе?­ти Бо?­гу: Алли­лу?иа.

С све?т­лым ли­це?м пред­ста?в су­ди?­ли­щу ца­ре?­ву, дерз­но­ве?н­но взы­ва?л еси?, пре­бла­же?н­не, во услы?­ша­ние всех: все­це­ле?б­ная си?­ла моя? и сла?­ва Хрис­то?с есть, И?с­тин­ный Бог, Вла­ды?­ка всех, ме?рт­выя воскре­ша?­яй и всяк не­ду?г от­го­ня?­яй. За та­ко­во?е ис­по­ве?­да­ние убла­жа?­юще тя, гла­го?­лем:

Ми?­ро из­лия?­ся на ду?­шу твою?, бо­го­му?дрый це­ле?б­ни­че, от Уте?­ши­те­ля Ду?­ха; те?м­же по сме?р­ти чест­ны?я мо?­щи твоя?, бла­го­уха?­ни­ем сво­и?м страс­те?й зло­смра?­дие от­го­ня?я, ис­це­ле?­ние по­да­ю?т во­пию?­щим ве?­рою Бо?­гу: Алли­лу?иа.

Ег­да? узре?­ша и?дольс­тии чти?­те­ли мно­го­ле?т­на раз­сла?б­лен­на, мо­ли?т­вою твое?ю, свя?­те, воз­дви?г­ну­та и хо­дя?­ща, мно?­зи уве?­ро­ва­ша во Хри­ста?; жре­цы? же бе­со?в­стии, за?­вис­тию сне­да?­еми, по­дви­го?ша ца­ря? на я?рость. Те­бе? у?бо не­ща?д­но за Хри­ста? стру?­же­му и опа­ля?е­му бы?в­шу, со уми­ле?­нием зо­ве?м:

Ра?­дуй­ся, на­слаж­де?­ния зем­на?я пре­зре?­вый; ра?­дуй­ся, благ ве­ще?ст­вен­ных пре­вы?с­ший. Ра?­дуй­ся, я?ко вся крас­на?я ми?­ра се­го? ни во что же вме­ни?л еси?; ра?­дуй­ся, я?ко сла?­ву ско­ро­те­ку?­щую с се­бе? отря?сл еси?. Ра?­дуй­ся, не­уло­ви?мь пре­бы?­вый лов­ле?­нии Ве­лиа?­ра; ра?­дуй­ся, по­бе­ди?­вый му­чи?­те­лей ко­ва?р­ства. Ра?­дуй­ся, не по­ща­ди?­вый за Хри­ста? жи?з­ни свое?й; ра?­дуй­ся, враг яви?­вый­ся враж­де?б­ныя пло?­ти. Ра?­дуй­ся, мно­го­бо?­жия ши­ро­ту? утес­ни?­вый; ра?­дуй­ся, бо­же?­ствен­ною си?­лою и?до­лы по­пра?­вый. Ра?­дуй­ся, остре?й­шая стре­ло?, яз­вя?­щая вра­ги?; ра?­дуй­ся, пред­ста?­те­лю, зас­ту­па?яй ве?­рую­щия. Ра?­дуй­ся, ве­ли­ко­му?­че­ни­че и це­ли?­те­лю Пан­те­леи?­мо­не.

Стран­но­ле?п­но явля?­ше­ся те­бе? Гос­по?дь, обод­ря?я и со­блю­да?я в му­че?­ни­их за и?мя Его?: во о?б­ра­зе бо пре­сви?­те­ра Ермо­ла?я, кло­ко?­чу­щее оло?­во, в не?­же ввер­жен был еси?, охла­ди?, и в мо?­ри от­ре­ши?в ве?­лий ка?­мень от вы?и тво­е?й, из­ве­де? не­вреж­де?н­на на зе?м­лю. Ты же, па?­ки пред­ста?в пред ца­ря?, тор­же?ст­вен­не пел еси? Хри­сту? Бо?­гу: Алли­лу?иа.

Весь у?м­не на Не­бе­си? во­дво­ря?л­ся, и ни?зу на зем­ли? су?­щих не ос­тав­ля?­еши, со­пре­бы­ва?я с на?­ми все­чест­но?ю гла­во?ю твое?ю, ве­ли?­кий стра­сто­те?рп­че Хрис­то?в, при­е?м­ля от Го?с­по­да и по­дая? про­све­ще?­ние и ос­вя­ще?­ние во­пию?­щим те­бе? та­ко­ва?я:

Вся?­кое ес­тес­тво? уди­ви?­ся, Пан­те­леи?­мо­не, сия?­нию в те­бе? бла­го­да?­ти и бо­га?т­ству доб­ро­де?­те­лей: ан­ге­ло­по­до?б­ней чис­то­те? тво­е?й, ве­ли?­кому му?­же­ству в лю?­тых стра­да?­ни­ях, кре?п­кой люб­ве? ко Хри­сту? и мно?­го­му со­стра­да?­нию к лю?­дем, в ни?х­же тво­ри?­ши пре­сла?в­ная, во е?же пе?­ти: Алли­лу?иа.

Ви­ти?я мно­го­ве­ща?н­ныя не воз­мо?­гут по до­стоя?­нию вос­хва­ли?­ти бо­ре?­ния твоя?, сла?в­ный доб­ро­по­бе?д­ни­че, ка?­ко не­по­бе­ди?­мою си?­лою Бо?­жиею ю?ный ле?­ты по­бе­ди? дре?в­ня­го ис­ко?н­на­го вра­га? и по­сра­ми? и?доль­скую пре?­лесть. Мы же, уди­вле?­ния ис­по?л­нен­нии, зо­ве?м ти:

Со­стра­да?­ния ис­по?л­нен, я?ко и?с­тин­ный под­ра­жа?­тель По­да?­те­ля ми?­лос­ти Го?с­по­да, чест­ны?й стра­да?ль­че, Пан­те­леи?­мо­ном (си есть, все­ми?­ло­сти­вым) от Не­го? пре­име­но?­ван еси?, на вся при­те­ка?­ющия к те­бе? ми?­лость из­ли­ва?я, ю?же и нам не­ос­ку?д­но ис­т­оча?й, о те­бе? во­пию?­щим Бо?­гу: Алли­лу?иа.

Сте?­ну тя тве?р­ду об­ре?т му­чи?­тель, ни­ки?и­ми же му?­ка­ми по­бе­ди?­му, по­ку­си?­ся со­кру­ши?­ти кре?­пость твою? зу­бы? зве­ре?й и острия?­ми му­чи?­лищ­на­го ко­ле­са?, оба?­че и в сем ни­что?же успе?: си?­ла бо Хри­сто?­ва лю?­тость зве­ре?й укро­ти?, а стра?ш­ное ко?­ло, на не?м­же обра­ща?­емо бе те?­ло твое?, а?бие со­кру­ши?ся. Те­бе? у?бо не­по­бе­ди?­мо­му стра­сто­те?рп­цу зо­ве?м:

Песнь ис­хо?д­ную при­но?­сим тво­ему? за Хри­ста? за­ко­ле?­нию свя­ще?н­но­му, в не?м­же вме?с­те с кро?­вию мле?­ко ис­те­че? от те­бе?, ве­ли­ко­му?­че­ни­че, и ма?с­ли­ни­чи­на, под не?ю­же усе­че?н был еси?, ис­по?л­ни­ся це­ли?­тель­ных пло­до?в. Те?м­же Хри­сту?, ди?в­но про­слав­ля?­юще­му сла?­вя­щия Его?, те?п­ле во­пи­е?м: Алли­лу?иа.

Све­то­за?р­ная лу­ча? был еси?, бо­го­му?д­ре, во тьме мно­го­бо?­жия се­дя?­щим, пу­те­во­дя?­щая к Со?лн­цу Пра?в­ды Хри­сту? Бо?­гу, Ему?­же мо­ли?­ся, во све?­те за?­по­ве­дей Его? при?с­но пре­бы­ва?­ти и нам, си­це­ва?я ра?­дост­ная те­бе? при­но­ся?­щим:

Бла­го­да?­ти оби?­лие при­я?л еси?, тре­бла­же?н­не, по оби?­лию люб­ве? твоея? ко Хри­сту? Бо?­гу, И?же и яви? тя мно­го­це­ле?б­ным ис­то?ч­ни­ком, без­ме?зд­но вра­чу?ю­щим ду­ше?в­ныя и те­ле?с­ныя бо­ле?з­ни при­те­ка?ю­щих к те­бе? с ве?­рою и Бо?­гу во­пию?­щих: Алли­лу?иа.

Пою?­ще мно­го­стра­да?ль­ныя по?д­ви­ги твоя? за Хри­ста?, сла?в­ный стра­сто­те?рп­че, хва?­лим дол­го­тер­пе?­ние твое?, убла­жа?­ем му?­че­ни­чес­кую кон­чи?­ну, по­чи­та?­ем и свя­ще?н­ную па?­мять твою?, зас­ту?п­ни­че наш и це­ли?­те­лю, и в по­хва­лу? си­це­ва?я те­бе? зо­ве?м:

Ра?­дуй­ся, бла­го­че?с­тия тру­бо? бла?­го­зву?ч­ная; ра?­дуй­ся, ме­чу?, по­се­ка?­яй не­че?с­тие. Ра?­дуй­ся, стро­га?н­ный на дре?­ве за Рас­про­сте?р­ша­го ру?­це Свои? на дре?­ве Кре?ст­нем; ра?­дуй­ся, я?ко опа­ля?­емь за Не­го?, пре?­лес­ти пещь по­га­си?л еси?. Ра?­дуй­ся, я?з­вами тво­и?ми вра­ги? уяз­ви?­вый; ра?­дуй­ся, кро?­вию твое?ю то?­ки и?дольс­кия кро?­ве из­су­ши?­вый. Ра?­дуй­ся, в ки­пя?­щее оло?­во вве?р­жен­ный за Хри­ста?; ра?­дуй­ся, по­гру­же?н­ный за и?мя Его? в во­да?х мор­ски?х. Ра?­дуй­ся, про­мыш­ле?­ни­ем Бо?­жи­им не­вреж­де?н в сих пре­бы?­вый; ра?­дуй­ся, я?ко чрез огнь и во?­ду му­че?­ний вшел еси? в по­ко?й Не­бе?с­ный. Ра?­дуй­ся, из­ли­ва?­яй не­из­ся­ка?­емыя струй ми?­лос­ти ве?р­ным; ра?­дуй­ся, бла­го­со­стра­да?­тель­ный вра­чу?, ис­це­ле?­ния бла­го­да?ть по­да­ва?­яй. Ра?­дуй­ся, ве­ли­ко­му?­че­ни­че и це­ли?­те­лю Пан­те­леи?­мо­не.

О мно­го­стра­да?ль­ный и пре­ди?в­ный стра­сто­те?рп­че Хрис­то?в и це­ли?­те­лю наш Пан­те­леи?­мо­не! Ми?­ло­сти­во при­е?м сие? ма?­лое от нас при­но­ше?­ние, от мно­го­об­ра?з­ных не­ду?­гов ис­це­ли? ны и пред­ста?­тель­ством тво­и?м со­хра­ни? от враг ви?­ди­мых и не­ви?­ди­мых и ве?ч­на­го му­че?­ния из­ба?­вит­ся нам Го?с­по­да умо­ли?, да во Ца?рст­вии Его? вы?­ну вос­пе­ва?­ем: Алли­лу?иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те?м икос 1 и кондак 1.

Мо­ли?т­ва пер­вая

О ве­ли?­кий Хрис­то?в уго?д­ни­че и пре­сла?в­ный це­ле?б­ни­че, ве­ли­ко­му?­че­ни­че Пан­те­леи?­мо­не! Ду­ше?ю на Не­бе­си? Пре­сто?­лу Бо?­жию пред­сто­я?й и три­ипос­та?с­ныя Его? сла?­вы на­слаж­да?­яй­ся, те?­лом же и ли?­ком свя­ты?м на зем­ли? в бо­же?ст­вен­ных хра?­мех по­чи­ва?­яй и да?н­ною ти свы?­ше бла­го­да?­тию раз­ли?ч­ная чу­де­са? ис­то­ча?­яй, при?­зри ми?­ло­стив­ным тво­и?м о?ком на пред­стоя?­щия лю?­ди, чест­не?й тво­е?й ико­не уми?ль­но мо­ля?­щия­ся и про­ся?­щия от те­бе? це­ле?б­ныя по?­мо­щи и за­ступ­ле?­ния: про­стри? ко Го?с­по­ду Бо?­гу на?­ше­му те?п­лыя твоя? мо­ли?т­вы и ис­про­си? ду­ша?м на?­шим ос­тав­ле?­ние со­гре­ше?­ний. Се бо мы, за без­за­ко?­ния на?­ша не сме?­юще воз­вес­ти? о?че?­са? на?­ша к вы­со­те? Не­бе?с­ней, ни­же? во?з­не?с­ти? глас мо­ле?б­ный к Его? в Бо­же­стве? не­при­сту?п­ней сла?­ве, се?рд­цем со­кру­ше?н­ным и ду?­хом сми­ре?н­ным те­бе?, хо­да?­тая ми?­ло­сти­ва ко Вла­ды?­це и мо­ли?т­вен­ни­ка за ны, гре?ш­ныя, при­зы­ва?­ем, я?ко ты при­я?л еси? бла­го­да?ть от Не­го? не­ду?­ги от­го­ня?­ти и стра?с­ти ис­це­ля?­ти. Те­бе? у?бо про?­сим: не пре?­зри нас, не­до­сто?й­ных, мо­ля?­щих­ся те­бе? и тво­е?й по?­мо­щи тре?­бую­щих. Бу?­ди нам в пе­ча?­лех уте?­ши­тель, в не­ду?­зех лю?­тых стра?­жду­щим врач, на­па?ст­вуе­мым ско?­рый по­кро­ви?­тель, оче­се?м не­ду?­гую­щим про­зре?­ния да?­тель, ссу?­щим и мла­де?н­цем в бо­ле?з­нех го­то?­вей­ший пред­ста?­тель и ис­це­ли?тель: ис­хо­да?­тай­ствуй всем вся, я?же ко спа­се?­нию по­ле?з­ная, я?ко да тво­и?ми ко Го?с­по­ду Бо?­гу мо­ли?т­ва­ми по­лу­чи?в­ше бла­го­да?ть и ми?­лость, про­сла?­вим всех бла­ги?х Ис­то?ч­ни­ка и Да­ро­по­да?­те­ля Бо?­га, Еди?­на­го в Тро?­ице Свя­те?й сла?­ви­ма­го От­ца? и Сы?­на и Свя­та?­го Ду?­ха, ны?­не и при?с­но и во ве?­ки ве­ко?в. Ами?нь.

Мо­ли?т­ва вто­рая

О, свя­ты?й ве­ли­ко­му?­че­ни­че и це­ли?­те­лю Пан­те­леи?­мо­не, Бо?­га ми­ло­сти­ва­го под­ра­жа?­те­лю! При?­зри бла­го­сер­ди­ем и услы?­ши нас, гре?ш­ных, пред свя­тою твое?ю ико?­ною усерд­не мо­ля?­щих­ся, ис­про­си? нам у Го?с­по­да Бо?­га, Ему?­же со а?н­ге­лы пред­стои­ши на не­бе­си?, ос­тав­ле?­ние гре­хо?в и пре­гре­ше?­ний на?­ших: ис­це­ли? бо­ле?з­ни ду­ше?в­ныя и те­ле?с­ныя ра­бо?в Бо?­жи­их, ны?­не по­ми­нае­мых, зде пред­стоя?­щих и всех хри­сти­а?н пра­во­сла?в­ных к тво­ему? зас­туп­ле­нию при­те­ка?ю­щих: се бо, грех на?­ших ра?­ди, лю?­те одер­жи­мы ес­мы мно?­ги­ми не­ду?­ги и не и?ма­мы по?­мо­щи и уте­ше­ния: к те­бе? же при­бе­га?­ем, я?ко да­де­ся ти бла­го­да?ть мо­ли­ти­ся за ны и це­ли­ти всяк не­ду?г и вся?­ку бо­ле?знь: да?­руй у?бо всем нам свя­ты?­ми мо­ли?т­ва­ми тво­и?ми здра?­вие и бла?­гомо­щие ду?­ши и те?­ла, пре­спе­яние ве?­ры и бла­го­че?с­тия и вся к жи­тию вре­мен­но­му и ко спа­се?­нию по­тре?б­ная, я?ко да спо­до­бив­ше­ся то­бо?ю ве­ли?­ких и бо­га­тых ми?­лос­тей, про­сла?­вим тя и По­да?­те­ля всех благ, ди?в­на­го во свя­ты?х Бо?­га на?­ше­го, От­ца? и Сы?­на и Свя­та?­го Ду?­ха. Ами?нь.

Мо­ли?т­ва тре­тья

О, пре­сла?в­ный му­че­ни­че и до?б­лий во?и­не Не­бе?с­на­го Ца­ря?, Пан­те­леи?­мо­не все­бла­же?н­не, ми­ло­сти­ва­го Бо?­га пре­из­ряд­ный под­ра­жа?­те­лю, и?же Хри­ста? на зем­ли? дерз­но­ве?н­но ис­по­ве­дав и мно­го­об­раз­ныя за Не­го? му?­ки пре­тер­пев, не­увя­да­емый при­я?л еси? ве­не?ц на не­бе­си?, иде?­же ве?ч­на­го на­слаж­да?е­ши­ся бла­же?н­ства и со дерз­но­ве­ни­ем Пре­сто?­лу Три­со?л­неч­на­го Бо­же­ства? пред­стои­ши! К тво­ему? хри­сто­по­дра­жа­тель­но­му со­стра­да?­нию по Бо?­зе при­бе­га?­ем вси мы гре?ш­нии и все­усерд­но мо?­лим тя, теп­ла­го за­сту?п­ни­ка и пред­ста­те­ля на?­ше­го: не пре­стай при­зи­ра­ти на нас, су?­щих в нуж­дех и ско?рб­ных об­стоя?­ни­их, и твое?ю мо­лит­вен­ною по?­мо­щию и цель­бо­по­да­тель­ною си?­лою из­бав­ляй нас при?с­но от лю?­тых зол, все­гу­би­тель­ства и вся?­кия ины?я бе­ды? и бо­ле?з­ни. Ты бо при­я?л еси?, свя?­те, не­ос­куд­ную бла­го­да?ть ис­це­ле?­ний от Спа?­са на?­ше­го Иису?­са Хри­ста? за твер­дую твою? к Не­му? ве?­ру, при чис­том и не­по­роч­ном жи­тии, за­пе­чат­лен­ную му?­че­ни­чест­вом и мно­го­по­бед­ною твое?ю кон­чи­ною, в ней­же по дан­ней ти бла­го­да?­ти и на­име­но­ван от Хри­ста? Пан­те­леи?­мо­ном, ми?­лос­ти те­зо­име­ни?­тым, ми­лую­щим всех при­те­ка?ю­щих к те­бе? в ско?р­бех и бо­ле?з­нех. Се­го? ра?­ди ве?­ду­ще тя ми­ло­сти­ва­го ко всем по­мо?щ­ни­ка и ис­це­ли­те­ля, с ве?­рою взы­ва?­ем к те­бе?, услы?­ши нас и бо­го­приятным хо­да?­тай­ством тво­и?м по­да­вай нам вся бла­го­по­треб­ная в жи­тии сем и нуж­ная к ве?ч­но­му спа­се?­нию. Му?­че­ни­чес­ким же дерз­но­ве­ни­ем тво­и?м умо­ли? ми­ло­сти­ва­го Бо?­га, да по­ми­лу­ет нас, гре?ш­ных и не­до­сто?й­ных, по ве­ли­цей ми?­лос­ти Свое?й, да из­ба?­вит от тру?­са, по­то?­па, ог­ня?, ме­ча? и вся?­ка­го пра­вед­на­го гне­ва и пре­ще?­ния, бла­го­вре­мен­не под­ви­зая нас к очис­ти­тель­но­му и уми­ло­сти­ви­тель­но­му во гре­се?х на?­ших по­кая­нию, ра?­ди мно?­жест­ва щед­ро?т Сво­и?х, да по­да?ст всем нам без­бе?дное, ти?­хое и бо­го­угод­ное жи­тие?, и всех нас от вра­го?в, ви?­ди­мых и не­ви?­ди­мых, да со­хра­ни?т бла­го­да?­тию Свое?ю и непобедимым опол­че­ни­ем а?н­гел Сво­и?х, и?ми­же ограж­дае­ми и нас­тав­ля­еми да по­жи­вем в ве­це сем в по­кая?­нии, чис­то­те? и в тво­ре­нии бо­го­угод­ных дел; да спо­до?­бим­ся тво­и?м те?п­лым пред­ста?­тель­ством хри­сти­ан­скую кон­чи?­ну улу­чи­ти без­бо­лез­нен­ну, ми?­рну, не­пос­тыд­ну, из­ба­ви­ти­ся от ко?з­ней воз­душ­ных кня­зей тьмы и от ве?ч­ныя му?­ки и бы­ти нас­лед­ни­ками без­ко­неч­на­го, все­бла­жен­на­го ца?рст­вия. Ей, уго?д­ни­че Бо?­жий! Не пре­стай моли­ти­ся за ны, гре?ш­ныя, да тво­и?м хо­да?­тай­ством вре?­мен­ных и ве?ч­ных бед из­бав­ле­ни, ве­ли­ча?­ем те­бе?, за­сту?п­ни­ка на?­ше­го и мо­ли?т­вен­ни­ка, и веч­но про­сла­вля­ем об­ща­го Вла­ды?­ку и Го?с­по­да на?­ше­го Иису?­са Хри­ста?, Ему?­же по­до­ба?­ет вся­кая сла?­ва, честь и по­кло­не­ние со Без­на­ча?ль­ным Его? От­це?м и Пре­свя­тым Ду?­хом, ны?­не и при?с­но и во ве?­ки ве­ко?в. Ами?нь.

Канон первый святому великомученику и целителю Пантелеимону

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть; препрославленный Господь славно бо прославися.

Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

Приступль усердно ко Христу, прежде скончания, еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. Ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори.

Возсия, якоже звезда, нося в юности старостный и Богомудрый разум, добротою же тела благолепие души стяжав, препрославленному Слову явился еси прекрасен.

Умертвився миру и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения, был еси богоносен орган и приятелище действа Духу, всем угождая, всех уврачуя недуги.

Премудрость сестру себе притворив и причастник жизни ведом, от нея почтился еси и венцем дарований украсился еси, Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию.

Богородичен: Благословеньми, Пресвятая Чистая, естество, удалено преслушанием бывшее от Зиждителя, Христа рождши, венчала еси и тления свободила еси. Темже, радующеся, вси, вернии, Тя ублажаем.

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая, Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемый семя многоценно и родивый, треблаженне, спасение душам.

Умертвил еси мудрование змиина угрызения и душу оживил еси, богодохновенно возродився и Царю всех предстоя.

Посрамил еси безбожное мучителей повеление и ко Христу притекл еси, вместо всех Сего стяжав, и был еси, Богомудре, великий купец.

Матере твоея благочестие возлюбль, славне, отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, яко имея разум, лучшее избрал еси.

Богородичен: Носяй Божественным мановением всю тварь, Господь на руку носится Твоею, Дево. Егоже ныне моли избавити от бед поющия Тя.

Седален, глас 4

Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, псалмы, и пении, и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его.

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Последуя Владыце любовию, расточил еси богатство нищим, себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев.

Хваления Богу жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб, все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси.

Снедаемым завистию и гневом боримым, непоборимую силу сим представил еси, мучениче, и победил еси злочестивое томление, вооружився.

Иже старца Симеона руками держимый, старца тя глаголы, Пантелеимоне, улови к Божественному разумению и ко многих спасению и избавлению.

Богородичен: Мужныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще, едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто.

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе, бога не знаю.

Радостно подвиги подъял еси мучения, огражден силою Божественною, и, терпением твердо мучения подъемля, радуяся, вопиял еси: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

На подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов.

Юношеско ты противление имея и твердостию души возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго Креста укрепляемь.

Несогласное отрину вещание заблуждших, Небесным учением страдалец и многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом, Христе, укрепляемь.

Богородичен: Речения премудрых, и гадания вся, Препрославленная, и пророк проречения Тя проображаху проявленно напоследок быти Божию Родительницу, иныя бо, разве Тебе, чистыя не знаем.

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Идолы лестныя оплевал еси и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная и творя исцеления, Богомудре.

Венечник показался еси, всеизрядне, сквозе бо огнь ты прошел еси и воду, и, на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

Мучителей суровство низложив, неудобь носимая биения телесная душевною крепостию, пострадал еси, Богомудре, благодатию.

Богородичен: Содержай концы земли, яко Бог, Твоими, руками, Чистая, держится описанием тела, Иже Божественным зраком неописанный.

Кондак, глас 5

Подражатель сый Милостиваго и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи.

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Законно стражда и победив врага, пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, свет же сущим во тьме жития, и пети научил еси: благословен Бог отец наших.

Блажен еси, и добро тебе есть ныне, преблаженне, восприимшему пребогатную и блаженную надежду твою, уготованную верою Господеви зовущим: благословен Бог отец наших.

Святых души, и праведных лицы, и Безплотных чини Ангельстии прияша сликовника тя, блаженне, мечем бо усечен быв во главу, поеши, радуяся: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Оружие, еже прежде древа животнаго нас отлучившее, ныне, обращаемо, приемлет знаменавшияся Кровию, из ребр Сына Твоего изшедшею, Пренепорочная. Благословена еси, Бога плотию рождшая.

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Благоприятное твоея хитрости душевное ослепление отчее исцеляет, подающее свет верою, преблаженне, притекающим и ко Спасу Христу наставляющее.

За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. Тем почитаем тя и превозносим Христа во веки.

Витийское отложив лютое мудрых глумление, Христовым призыванием болезненных страстей корения посекаеши, исцеляя превозносящия Христа во веки.

Богородичен: Безсмертия зарю вемы источника Тя, Богородице, яко рождшую Слово Безсмертнаго Отца, всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки.

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Преставился еси, радуяся, к желанию конечному, идеже вселився, преблаженне, блаженный конец приити воистину сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя.

Желание получил еси и любве твоея исполнение, каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся, от Негоже, радуяся, приял еси венцы подвигов твоих.

Львов уста и зверей зияния, икоже Даниил древле, ты обуздал еси, весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. Темже тя, преславне, сошедшеся, ублажаем.

Богатную благость тебе Христос дарует, сокровище исцелений нам даруя и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя.

Богородичен: Яко руно, Всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши, нам родила еси тишину Дающаго яко Бога Того поющим и Тя, Всепетую Богородицу, проповедающим.

Милостивную твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, безсребрено бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпением твоим победивый.

Канон второй святому великомученику и целителю Пантелеимону

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

С Моисеем славным и Мариам Богомудрою днесь не глубину чермную, но море преходяще доблестей и чудес великаго в мученицех, того воспоим, радующеся.

Закон похвалений побеждается светлостию нрава твоего и подвигов величеством, един Христос достойно славити тя весть божественною у Себе светлостию.

Днесь празднует Никомидия и сия обитель твоя, Пантелеимоне, всякому граду и обители верных спразднующим память твою и о тебе Пресвятую Троицу величающим.

Богородичен: Свет рождшая Божественный и невечерний, души моея зеницы просвети, Приснодево, пети Тя со светлым в страстотерпцех целителем нашим, Всепетая.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Презрев красная мира, красен, яко шипок, явился еси, всеизрядне, утвердившу ти сердце свое в любви Христа, желаний края.

Матере твоея благочестие возлюбль, славне, возненавидел еси злочестие отца, яко пагубное, и того ко благочестию богомудро привел еси.

Тобою, Пантелеимоне, прославися Господь, во Святей Троице славимый, на Небеси прославив тя и на земли славну творя память твою.

Богородичен: Молитвами милости тезоименитаго мученика низпосли нам, Госпоже, божественную милость от Воплотившагося из Тебе милости ради.

Седален, глас 4

Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, псалмы, и пении, и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его.

Ирмос: Неизследный Божий Совет, еже от Девы, воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Хотяй всем спасения и истины познания Ермолая тя глаголы, Богоизбранне, улови к божественному разумению и ко многих спасению.

Яко Иосиф прекрасный, в цвете юности благочестия, и разума, и милосердия ко всем исполнился еси, благоугождая Вышнему и зовя: слава силе Твоей, Господи.

Яко имея дерзновение к Богу Триипостасному, мирная и премирная благая проси почитающим тя, великомучениче, и о тебе зовущим: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Воистину паче ума есть воплощение от Тебе, Пречистая, Сына Божия, в Негоже уверовав от сердца, Пантелеимон взываше: слава силе Твоей, Господи.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Делы уверитися хотя в вере, в нейже от Ермолая освящен был еси, яко, узрев же отроча мертво, молитвою твоею воздвигл еси того, досточудне, змия же умертвил еси.

Неисцельныя страсти единым Христа призыванием исцеляющу тебе, слепаго просветил еси, треблаженне, прежде светлаго твоего страдальчества твердость показуя веры.

Неможения душ и телес свободи рабы Твоя, Троице Единосущная, и сохрани ны, поврежденны от искушений и омраченны страстьми, Пантелеимона предстательством.

Богородичен: Необоримый покров Твой, Владычице, и заступление ублажаемаго нами великомученика да будут присно с нами, спасающе нас от всякаго навета враг видимых и невидимых.

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Слепаго зрение телесное и душевное показа того мученика тверда, тебе же, святе, чудодейственника и начало подвигов твоих за Христа, ихже доблественно совершил еси.

Мечем мужества твоего, доблемудре, разсекл еси мучителей коварства, прещения же и всякое на тя шатание, и змия льстивомудреннаго главу сокрушил еси.

Словесы и деянии идольскую лесть обличая, привел еси ко Свету Трисолнечнаго Богоначалия многия никомидийцы, Пантелеимоне Богосветле.

Богородичен: Твое достояние, Слове, необоримо яви, православным людем победы подая на враги, молитвами Богородицы и Твоего победоноснаго мученика.

Кондак, глас 5

Подражатель сый Милостиваго и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи.

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Да покажется делы вера,—взывал еси, славне, пред одром разслабленнаго, и Кого призыванием сей абие воздвизается, Той есть отцев Бог благословенный.

Постыжден бысть зело Максимиан, зря о Имени Христове ходяща разслабленнаго, не имея же что провещати, по ласкательствах мукам предает тя, поюща: препетый отцев Боже, благословен еси.

Тебе, непобедиме, в коноб с кипящим оловом мучитель вверже, но явлейся ти Господь огнь убо угаси, олово же устудив, пети тя возбуди: Триипостасный отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Глас Тебе радостно приносим, Богоневесто, радуйся,— зовуще,— Помощнице верных и мучеников утверждение, Сыну Твоему зовуще: препетый отцев Боже, благословен еси.

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Тяжкий камень на твою выю привязаша и в море тя ввергоша нечестивии, но камень, аки лист, по водам плаваше, руководством же странным суше отдаешися ты, всечестне.

Зверем кровожадным лютейший зверей вдаде тя, страстотерпче, паки же к тебе Господь дивен явися, звери бо укроти и сих состязатися сотвори, кто бы из них первый поклонился тебе и твоя ноги облобызал, прехвальне.

Множества уверовавших видя, царь возъярися паче и вся звери повеле убити, тебе же, великомучениче, заключити в темницу, Троицу во Единице поюща: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Не пременив естества Иисус, из Тебе бо во всего человека облечеся, Богородительнице, Егоже страсть Пантелеимон крепце изобразив, радуяся, поет Тому: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная, Богородице, Чистая Приснодево.

К колеси привязанный, дивен был еси, досточудне, безумныя бо тое паче погуби, бити убо тя повеле Максимиан и отсещи главу твою, мечу же прегнувшуся, спекулатора и воины к вере во Христа обратил еси.

О убийцах и о всем мире молившуся ти, славне, свыше по достоянию наречен был еси Пантелеимон, делы оправдая именование, млеко же истече из тебе вместо крове, и тако, венценосный, Христу предстал еси.

Свыше назираеши, великомучениче, память твою любовию совершающих и ходатайствуеши тем у Трисолнечнаго Божества грехов прощение, мир же и спасение, еже и нам проси, тя величающим.

Богородичен: Светло исповеда победоносный Пантелеимон всех Владыку из Твоея, Благодатная, возсиявша утробы, твердо испи за Того чашу страдания и утешение прия с веселием, ликуя с мученики и всеми святыми.

Милостивную твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, безсребрено бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпением твоим победивый.

Случайный тест Цитата дня

Помятуй о Боге, чтобы он всегда памятовал о Тебе.

Этот день в истории

1494 год. Издан свод православных песнопений «Осмогласник» — первая книга в южнославянских государствах, напечатанная кириллицей.

Источник:

azbyka.ru

Болотина Д. (сост.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Житие. Акафист в городе Пермь

В данном интернет каталоге вы можете найти Болотина Д. (сост.) Святой великомученик и целитель Пантелеимон. Житие. Акафист по разумной стоимости, сравнить цены, а также изучить иные предложения в категории Наука и образование. Ознакомиться с характеристиками, ценами и рецензиями товара. Доставка выполняется в любой город РФ, например: Пермь, Хабаровск, Тула.